آزادشهر نیوز

AzadShahr News

اخذ امضاء و اثر انگشت از طرف دیگر پرونده در پوشش پستچی

🔴دستگیری جاعل حرفه ای مدارک قضایی در گلستان/اخذ امضاء و اثر انگشت از طرف دیگر پرونده در پوشش پستچی

 

با تلاش کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان ، امروز فردی دستگیر شد که در گرفتن امضا و اثر انگشت از دیگران و استفاده از آن در دادگاه به نفع کسی که از او پول می گرفت مهارت داشت .

 

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این فرد به منزل یا محل کار ِ طرف پرونده مراجعه و به بهانه تحویل بسته پستی ، امضا و اثر انگشت فرد را در برگه سفید می گرفت و با استفاده از همین امضا و اثرانگشت ، قرارداد یا اظهاراتی که مد نظر داشت می نوشت .

 

وی ادامه داد: از آن جا که اثر انگشت و امضا اصل بود و کارشناسی هم اصل بودن آن را تایید می کرد ، طرفی که برای دریافت این امضا و اثر انگشت پول داده بود ، رای پرونده را به نفع خودش می گرفت .

 

هادی هاشمیان افزود: یکی از طرفین همین پرونده ها ، به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مراجعه و اعلام کرد هر چند امضا و اثر انگشت درست است اما وی هرگز قراردادی با مضمون ارائه شده در دادگاه از سوی طرف دیگر پرونده را، امضا نکرده است .

 

هاشمیان ادامه داد: همین گزارش کافی بود تا موضوع به صورت جدی در دستور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار بگیرد و با یک ماه کار اطلاعاتی و رصد میدانی گره این ماجرا باز شد .

 

وی افزود: تحقیقات ما را به فردی رساند که به ازای دریافت پول در پرونده های کلان ملکی با هر ترفندی که می توانست امضا و اثر انگشت طرف مقابل پرونده را به دست می آورد و با استفاده از آن ، قرارداد و سند به نفع فردی که از او پول گرفته بود، جعل می کرد .

 

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این فرد دستگیر شده و تحقیقات برای شناسایی همدستان احتمالی او و افرادی که قربانی ترفندهای این فرد شده اند ، ادامه دارد .

 

هاشمیان از کسانی که احتمال می دهند قربانی این شگرد شده اند خواست : برای طرح شکایت و اعلام گزارش به حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان در خیابان دانشجو و یا دادسرای گرگان ، دفتر دادستانی مراجعه کنند .

🤝🌹اخبار جدید و موثق شهرستان آزادشهر  را در کانال #آزادشهرنیوز  دنبال کنید👇