آزادشهر نیوز

AzadShahr News

وصول ۱۰۳ میلیارد ریال مالیات در آزادشه

وصول ۱۰۳ میلیارد ریال مالیات در آزادشهر

مالیات

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان آزادشهر گفت: این اداره از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، بیش از ۱۰۳ میلیارد ریال مالیات در سطح این شهرستان وصول کرده است.

حسین یازرلو امروز چهارشنبه ۱۱ دیماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۳۸ میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آبان ماه به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری جهت کمک به عمران و آبادانی شهرستان و روستاهای تابعه واریز شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان آذر ماه بیش از ۱۰۳ میلیارد ریال مالیات در سطح شهرستان وصول شد، افزود: از این مبلغ بیش از ۶۵ میلیارد ریال مربوط به بخش مستقیم و بیش از ۳۷ میلیارد ریال مربوط به بخش غیرمستقیم بوده است.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد:‌ حدود ۲۲ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال جریمه مربوط به ۱۶۲۴ نفر از مودیان به منظور حمایت از فعالان اقتصادی و در راستای اصل تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی مودیان بخشیده شد.

یازرلو بیان کرد: ۳۹۹۵ اظهارنامه طی ماههای خرداد و تیرسال جاری در منابع مشاغل، شرکت ها و اجاره املاک از مودیان محترم دریافت شد که ۱۷۲۴ نفر از آنان در راستای اجرای تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و در راستای خوداظهاری و ایجاد فرهنگ مالیاتی از مالیات معاف شدند.

وی گفت: ۲۲۴ نفراز مودیان تا پایان آذرماه از معافیت اظهار نامه ماده ۵۷ منبع مالیات املاک بهره مند شدند.

خبرنگار#روح اله میرزایی