آزادشهر نیوز

AzadShahr News

استاندار گلستان : برنامه جهادی پیشرفت استان گلستان تدوین شده است

💢استاندار گلستان : برنامه جهادی پیشرفت استان گلستان تدوین شده است

⏺ به گزارش آزادشهرنیوز علی محمد زنگانه دقایقی پیش پس از انتخاب به عنوان دهمین استاندار گلستان در جلسه هیئت دولت، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره مهمترین اولویت ها و برنامه های خود در استان گلستان اظهارداشت: استان گلستان دروازه آسیای میانه بوده و ظرفیت های فوق العاده ای را دارد و جزو ۱۰ استان برتر کشور از نظر ظرفیت ها محسوب می شود اما از نظر شاخص های توسعه جزء استان های آخر کشور قرار دارد و این ظرفیت ها با جایگاه استان همحوانی ندارد.

 

🔹استان گلستان به عنوان نگارستان ایران و ایرانی کوچک، ۸اقلیم از ۱۳ اقیم کشور را داراست و استانی جوان محسوب می شود و دارای ظرفیت ها و مزیت های بالایی در بخش های مختلف کشاورزی، شیلات و دامپروری و غیره دارد.

 

🔹”برنامه ویژه جهادی پیشرفت استان گلستان” تدوین شده و براساس آن نظام مسائل مختلف استان در بخش های گوناگون مانند مسائل اقتصادی و مالی، کشاورزی، محسیط زیست، صنعتی، حمال و نقل،موضوع شفافیت، آموزش، سلامت، ایثاگران،مسائل فرهنگی، سیاسی و امنیتی و … آماده شده است.

🔹در برنامه توسعه ای استان ۱۰۰ پروژه سرمایه گذاری دیده شده که ما ۳۰ پروژه شاخص را شناسایی و استخراج کردیم که آن ها را اجرایی خواهیم کرد.

 

🔹راه اندازی دو بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در شرق و غرب استان،تامین آب شرب استان با توجه به تنش آبی موجود در گلستان، راه اندازی مرکز ناباروری و پروژه های سرمایه گذاری مانند جزیره آشوراده، شهربازی گرگان و دیوار دفاعی در این برنامه دیده شده است.