آزادشهر نیوز

AzadShahr News

طبق اعلام اولیه برای ساخت زیرگذر میدان الله حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است

‍ ✅ سرپرست فرمانداری آزادشهر : میدان جمهوری (الله) اصلاح هندسی می شود.

📣جلسه هماهنگی احداث زیرگذر میدان جمهوری( الله ) جهت رفع مشکل ترافیک

✍این جلسه که خارج از ساعت اداری با حضور رفیع نژاد مدیرکل ساخت و توسعه راههای استان به اتفاق کوهساری نماینده مجلس شورای اسلامی ،شهردار و فرماندار و معاون عمرانی ، فرمانده راهور شهرستان در هتل آکام آزادشهر برگذار شد

💢سید جواد کریمی سرپرست فرمانداری آزادشهر گفت: میدان ورودی آزادشهر به عنوان پنج‌راه ارتباطی گرگان، مشهد، گنبدکاووس، شاهرود و داخل شهر با هدف تسهیل در ترافیک و کاهش حوادث رانندگی اصلاح هندسی می‌شود.

 

🔻سید جواد کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اصلاح هندسی میدان ورودی شهر آزادشهر با نام جمهوری معروف به “الله” شامل برداشتن باغچه‌ها و لچکی‌های دور میدان و جابجایی ستون و چراغ‌های برق اضافی از محدوده آن با همکاری شهرداری و شرکت توزیع برق است که به عنوان یک اقدام اولیه برای کاهش بار ترافیک این محل اجرا خواهد شد.

 

🔻وی ادامه داد: همچنین ۳۴ تیر چراغ برق جدید توسط شهرداری و شرکت توزیع برق خریداری شده که با هدف جابجایی، اصلاح و بزرگتر شدن محوطه دور میدان  الله و بهبود روشنایی آن برای افزایش ایمنی تردد خودروها نصب خواهد شد.

 

🔻سرپرست فرمانداری آزادشهر تصریح کرد: مسافران زیادی به ویژه از سمت گرگان به مشهد و برعکس در فصل تابستان و تعطیلات نوروز از میدان الله تردد می‌کنند که علاوه بر ایجاد ترافیک برای این افراد، در برخی مواقع مردم شهر آزادشهر و خودروهای در حال عبور به سایر نقاط از این میدان را هم درگیر ترافیک‌های چند ساعته کرده است.

 

🔻کریمی اظهارداشت: با اصلاح هندسی میدان الله به عنوان یک اقدام کوتاه مدت، در ادامه در یک اقدام میان مدت شرکت توسعه زیرساخت‌ راه‌های کشور اجرای زیرگذر میدان الله را از محل پروژه حرم تا حرم “بزرگراه بهشهر به بجنورد” انجام خواهد داد.

 

🔻وی افزود: قرار است در گام اول تفاهم نامه سه جانبه‌ای میان شرکت توسعه زیرساخت راه‌ها، شهرداری آزادشهر و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان منعقد و فاز مطالعاتی طرح زیرگذر توسط شرکت مشاور دارای گرید فنی و زیر نظر کارشناسان اداره کل فنی شرکت توسعه زیرساخت راه‌ها انجام شود.

 

🔻سرپرست فرمانداری آزادشهر ادامه داد: طبق اعلام اولیه برای ساخت زیرگذر میدان الله حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که احتمال دارد توسط شرکت مشاور این اعتبار در فاز عملیاتی تا ۵۰ درصد کاهش یابد و در صورت تخصیص اعتبار حداکثر در مدت ۲ سال به مرحله بهره بردار می‌رسد.

 

🤝🌹اخبار جدید و موثق شهرستان آزادشهر  را در کانال #آزادشهرنیوز  دنبال کنید👇

@Aazadshahr