آزادشهر نیوز

AzadShahr News

جهش تولید در بخش کشاورزی بدون صنایع تبدیلی اتفاق نمی‌افتد

منتخب مردم گرگان و آق قلا در مجلس یازدهم گفت: باید از خام‌فروشی محصولات کشاورزی در استان پیشگیری کنیم؛ راه پیشگیری از خام‌فروشی گسترش صنایع تبدیلی مرتبط با کشاورزی است.

غلامرضا منتظری با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا استان گلستان اظهار کرد: از ۱۳ اقلیم جغرافیایی شناخته شده در جهان، ۸ اقلیم در استان گلستان وجود دارد. هر اقلیمی می‌تواند بستر تولید محصولات زراعی و باغی باشد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مؤلفه پیشرفت و توسعه استان حوزه کشاورزی است، افزود: ۹۲ محصول زراعی و باغی در استان گلستان کشت می‌شود. بخش کشاورزی بیشترین سهم را در اشتغال استان دارد.

منتخب مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر به دنبال اشتغال پایدار در گلستان هستیم باید به بخش کشاورزی توجه داشته باشیم. رونق تولید و جهش تولید در بخش کشاورزی نیز بدون صنایع تبدیلی اتفاق نمی‌افتد. نیاز است نقش گلستان را در حوزه صادرات محصولات زراعی و باغی تقویت کنیم.

منتظری در ادامه با بیان اینکه گلستان در حوزه گردشگری مزیت‌های کم‌نظیری دارد، خاطرنشان کرد: تنوع اقلیمی و قومی این استان زمینه‌ساز جذب گردشگر است.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های اساسی مردم ضعف ارتباط نمایندگان با مردم است. راهکارهای عملی حل این مشکل، تعریف مدل ارتباط دوسویه با مردم است. در مدت نمایندگی ارتباط حضوری با مردم، ارتباط با مردم در فضای مجازی و حضور در مساجد جامع شهر به‌صورت فصلی یک‌بار با حضور مدیران آن حوزه و تشکیل میز پیشرفت و توسعه را دنبال خواهیم کرد.

منتظری با اشاره به تعیین رابط با دفتر نماینده در روستاها، محلات و بخش‌ها، افزود: کار رابطه‌ها پیگیری دغدغه‌های اساسی و نیازهای مردم در روستاها، محلات و بخش‌ها است. دفتر نیز به‌طور مستقیم و منظم با رابطه‌ها جلسه برگزار خواهد کرد.

منتخب مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم از برگزاری نشست فصلی با اصحاب رسانه خبرداد و گفت: در این نشست‌ها گزارش عملکرد در زمینه مصوبات و پیگیری دغدغه‌های مردم را ارائه خواهیم کرد.

وی در خصوص دیدار نمایندگان منتخب مردم استان در مجلس یازدهم با استاندار گلستان، گفت: در این دیدار در خصوص موضوعات مهمی همچون پتروشیمی، جزیره آشوراده، راه‌آهن گرگان-مشهد و غیره صحبت کردیم. به دنبال این هستیم که چهار پروژه را مشخص و به مردم اعلام کنیم که تلاش خواهیم کرد که آن‌ها را به‌جایی برسانیم.

منتظری با بیان اینکه اولویت مردم بحث اقتصادی، معیشت و اشتغال است، تصریح کرد: اولویت در مجلس یازدهم تلاش در جهت کاهش مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم است. در مجلس تلاش خواهیم کرد قوانین مزاحم پیشرو در تولید و تحقق جهش تولید را کنار بگذاریم.

منتخب مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه باید فرهنگ شفافیت حکم‌فرما شود، تصریح کرد: اگر فرهنگ شفافیت باشد، نمایندگان مجلس موظف خواهند بود حرف کارشناسی بزنند.