آزادشهر نیوز

AzadShahr News

🔴شناسایی  و توقیف ۶ هزار میلیارد تومان اموال متهمان پولشویی در گلستان

🔴شناسایی  و توقیف ۶ هزار میلیارد تومان اموال متهمان پولشویی در گلستا

 

🔺رئیس کل دادگستری گلستان از شناسایی و توقیف امول متهمان پرونده پولشویی  به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان در استان خبر داد.

 

🔺حیدر آسیابی با بیان این که این اموال برای جلوگیری از حیف و میل بیت المال و با تحقیقات گسترده  دادگستری استان و کمک سربازان گمنام امام زمان عج  در اداره کل اطلاعات گلستان شناسایی شد افزود:  املاک ، شمش طلا ، کدهای بورسی، خودروهای سنگین  و دو کارخانه  مربوط به متهمان که همگی حاصل از جرم بود ،از جمله اموال شناسایی و توقیف شده در استان است .

 

🔺آسیابی افزود: ۳۰ متهم این پرونده با برداشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان  در قالب ۲ هزار و ۳۵۰ حساب بانکی از منابع بانک مرکزی ، به اخلال عمده در  نظام پولی و بانکی کشور متهم شده اند.

 

🔺این مقام ارشد قوه قضاییه در گلستان گفت: این پرونده برای رسیدگی به دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان،  ارجاع شد که پس از بررسی با نظر قضات این دادگاه برای تکمیل تحقیقات و رفع نقص به دادسرای گرگان ارجاع شد .

 

🔺آسیابی ادامه داد: رسیدگی این پرونده پس از رفع نقص ، در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان آغاز خواهد شد .

 

🔺رئیس کل دادگستری گلستان افزود:در خلال رسیدگی به این پرونده ی ۳۰ هزار صفحه ای ،   ۲۸۵ نفر به  دادسرا احضار و از آنان بازجویی و تحقیق شد و چند هیئت کارشناسی هم ، بررسی ها برای کشف وسعت تخلفات مالی صورت گرفته از سوی اعضای این باند را ،  انجام دادند که مجموع این اقدامات همراه با پیچیدگی پرونده  ، علت زمان بَر شدن تحقیقات برای  تکمیل  این پرونده ۱۵۵ جلدی  است.

🤝🌹اخبار جدید و موثق شهرستان آزادشهر  را در #آزادشهرنیوز