آزادشهر نیوز

AzadShahr News

هیچ مدرسه ای حق گرفتن وجه بجز بیمه و کتاب از والدین ندارد

🔹بعد از انتشار عکسی در پیج اینستاگرام آزادشهرنیوز منتشر شده بود که برای ثبت نام مبلغ پانصد هزارتومان درخواست کرده بود جوابیه آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر در رابطه با دریافت پول جهت ثبت نام :

با سلام و عرض احترام خدمت همشهریان گرامی و بزرگوار.

انتشار عکس و خبری مبنی بر دریافت وجه در یکی از مدارس سطح شهرستان آزادشهر ،توسط یکی از خبرنگاران گرامی, اگر چه موجب ناراحتی و نگرانی برخی از همشهریان  و دلسوزان را در فضای مجازی به وجود آورد ضرورت دارد ابتدا از جامعه فعال و دلسوز و همراه خبرنگاران فهیم شهرستان آزادشهر که همیشه چشم و گوش بینا و شنوا و زبانی رسا در بیان مشکلات و ارائه راه حل ها و در کنار ما بوده و هستند نهایت تقدیر و تشکر را به عمل آوریم .

 

ضرورت دارد بیان نماییم سیاست  آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر همراه با سیاست های کلی نظام آموزشی و پرورشی ، تلاش برای جذب حداکثری دانش آموزان و توجه ویژه به رعایت حقوق آنان و رفع نگرانی های والدین محترم شأن می باشد .

 

در این مسیر لازم به ذکر است در تمام  مدارس دولتی شهرستان جز مدارس ( شاهد – نمونه و هیات امنایی ) بر اساس دستورالعمل ها و آیین نامه ها دریافت هرگونه وجهی به جز پول کتب درسی و بیمه دانش آموزی ممنوع و تخلف و غیر قانونی می باشد .

در هنرستان های فنی و حرفه‌ای با توجه به دروس فنی و کارگاهی و لزوم تهیه وسایل و ابزار شخصی برای هر هنرآموز  ، مدیران مدارس در مسیر حفظ و کرامت خانواده ها و دانش آموزان ابزار مورد نیاز دانش آموزان را به صورت کلی و از فروشگاه های معتبر با تاکید بر  مولفه های  جنس ایرانی ، کیفیت و قیمت مناسب به صورت کلی تهیه می کنند .تا به جهت مالی خانواده های محترم، کمتر در مضیقه مشکلات مالی قرار بگیرند و بعضاً مبالغ مطرح شده در این هنرستان ها، صرف هزینه های این گونه می گردد که البته لازم و ضروری است که مدیران محترم مان به صورت روشن ، موارد را به اطلاع خانواده های محترم اعلام و ابلاغ نمایند تا هیچ گونه شائبه ایی به وجود نیاید .

 

ضمن تقدیر و تشکر از خبرنگاران محترم ، ودغدغه های صمیمانه و دلسوزانه شما عزیزان ، در اسرع وقت موضوع مطروحه در رسانه ها  به دستور مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و نگرانی خانواده های محترم و اهالی خبر و رسانه و سایر دلسوزان مرتفع گردید .

 

بدون شک در خانواده بزرگ و فرهیخته آموزش و پرورش، تلاش ها و برنامه ریزی و تصمیم گیری ها ،بر رعایت اخلاق ،تعهد و مردمداری و تکریم حقوق والدین و دانش آموزان محترم می باشد .

 

برای شروع ماه مهر ، ماه مهربانی همه با هم و در کنار هم با همراهی خبرنگاران و رسانه های عزیز و دلسوزمان. آغاز سال نو تحصیلی را با چراغ روشن راه مان سند تحول بنیادین که مورد تاکید و تایید  رهبری فرزانه انقلاب ،مقام معظم رهبری است، به سلامت و توکل بر الطاف الهی شروع خواهیم کرد .

 

✍️روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر