آزادشهر نیوز

AzadShahr News

پالایش ۹۷ درصدی متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرستان آزادشهر

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های آزادشهر و رامیان گفت: تا کنون ۹۷ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر آزادشهر پالایش و تعیین تکلیف شده اند.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،مسعود جعفرزاده  اظهار کرد: در دو شهرستان رامیان و آزادشهر و شهرهای خان ببین، دلند، تاتارعلیا ، نگین شهر و نوده خاندوزکه حوزه این دو شهرستان هستند، مجموعاً هشت هزار و ۴۷۵ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های آزادشهر و رامیان ادامه داد: در شهرآزادشهر تا کنون بیش از ۲.۳ هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن تخصیص یافته که ۱.۳ هکتار آن متعلق به طرح اقدام ملی مسکن بوده و هم اکنون به طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده است.

 

وی افزود: در حال حاضرعملیات اجرایی ۱۴ بلوک شامل ۵۶ واحد بصورت گروه ساخت  در این اراضی آغاز شده و ازاین تعداد ۳۲ واحد دارای انعقاد قرارداد مشارکت تسهیلات ساخت  با بانک عامل ، ۳۷ واحد در مرحله اتمام پی سازی و  هفت واحد در مرحله اتمام اسکلت و سقف قرار دارند.

 

جعفرزاده همچنین تصریح کرد: تا کنون پنچ هزار و ۵۸۵ نفر در شهر آزادشهر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد چهار هزار و ۵۸۱ نفر حائز شرایط اولیه و دارای سه استعلام سبز هستند.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های آزادشهر و رامیان با بیان اینکه ۹۷ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر آزادشهر پالایش شده اند، گفت: تا کنون از مجموع افراد ثبت نامی در این شهربرای ۲۸۴ متقاضی افتتاح حساب شده و ۱۵۱ نفر نسبت به واریز وجه اولیه  اقدام کرده اند.

 

جعفرزاده همچنین عنوان کرد: در تمامی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، شامل رامیان ، خان ببین ، دلند ، تاتارعلیا ، نگین شهر و نوده خاندوز  تامین زمین با راه و شهرسازی و پالایش ، کارسازی متقاضیان  و ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود: در شهر خان ببین نیز یک هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته و به کارگزار طرح تحویل داده شد.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های آزادشهر و رامیان ادامه داد: همچنین در شهرستان رامیان، پس از شناسایی حدود سه هکتار از اراضی مازاد دستگاه های دولتی در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، در مرحله انتقال اسناد مالکیت این اراضی به نام سازمان ملی زمین و مسکن هستیم.

 

جعفرزاده با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهر آزادشهر منوط به انعقاد قرارداد با پیمانکار است، گفت: در  شهرستان های آزادشهر و رامیان تا کنون مجموعا ۲۹۱ واحد نیز به صورت خودمالکی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام شده که از این تعداد ۸۵ واحد قرارداد مشارکت با بانک را منعقد کرده اند.

 

وی در انتها یادآور شد: با  توجه به مشکل کمبود اراضی دولتی و ملی با قابلیت تولید مسکن، در شهرستان های رامیان و آزادشهر واحدهایی به صورت خودمالکی احداث خواهد شد که به پیشبرد سریع تر طرح نهضت ملی مسکن در استان کمک می کند.