آزادشهر نیوز

AzadShahr News

سامانه بارشی در راه گلستان/ احتمال ریزش برف و یخبندان‌ شبانه

مدیرکل هواشناسی گلستان از فعالیت سامانه سرد و بارشی از شامگاه روز سه شنبه ۱۷ بهمن در سطح استان خبر داد و گفت: به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار جوی، بارش برف در برخی از نقاط شهری استان محتمل است.

امان محمد کمالی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی گلستان اظهار کرد: با توجه به نقشه‌ها و شرایط جوی، اداره کل هواشناسی استان گلستان، هشدار نارنجی را صادر کرد البته این هشدار دو بخش دارد که یک بخش شامل امروز و بخشی دیگر مربوط به فردا است.

وی از افزایش دما برای امروز و فردا در سطح استان گلستان خبر داد و افزود: به دنبال فعالیت این سامانه جوی، وزش باد و کاهش محسوس رطوبت دور از انتظار نیست، فردا بیشینه دمای هوای استان گلستان به بیش از ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در برخی از نقاط استان نیز دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان از احتمال وقوع آتش‌سوزی در مناطق مرتعی و جنگلی استان گلستان برای فردا(۱۸ بهمن) خبر داد و یادآور شد: از فردا شب سامانه سرد و بارشی وارد استان گلستان می‌شود و به‌تدریج شاهد افزایش ابر، بارش باران در مناطق مختلف خواهیم بود.

کمالی با بیان اینکه شدت بارش‌ها برای روز چهارشنبه قابل‌ملاحظه خواهد بود، بیان کرد: به دلیل شدت بارش در برخی از مناطق استان گلستان، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی محتمل است.

وی از کاهش محسوس دما و بارش برف در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در برخی از نقاط شهری استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشینه دما در این دو روز به زیر ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، همچنین در مناطق کوهستانی کولاک برف و پدیده مه پیش‌بینی می‌شود لذا احتمال اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی وجود دارد و می‌طلبد هم استانی‌ها به این نکات توجه کرده و از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر وقت روز جمعه در استان گلستان ادامه دارد، تصریح کرد: برای اوایل هفته آینده نیز یخبندان‌های شبانه در استان گلستان پیش‌بینی می‌شود، دریا نیز از روز سه‌شنبه تا اواخر وقت روز جمعه مواج خواهد بود.