آزادشهر نیوز

AzadShahr News

فرماندار آزادشهر : روابط تجاری و اقتصادی شهرستان با استان منگستائو قزاقستان توسعه میابد

فرماندارشهرستان آزادشهر در بازدید هیات تجاری قزاقستان از شهرک های صنعتی : روابط تجاری و اقتصادی شهرستان با استان منگستائو قزاقستان توسعه خواهد یافت

 

🔻به گزارش پایگاه خبری آزادشهرنیوز سید جواد کریمی فرماندار آزادشهر در بازدید هیات تجاری قزاقستان به مزیت‌های اقتصادی شهرستان اشاره کرد و در این رابطه افزود: قرار گرفتن شهرستان آزادشهر در کریدور شمال به جنوب و جاده بین المللی ترانزیتی میتواند این منطقه را به یک نقطه مستعد سرمایه گذاری تبدیل و همچنین این کریدور مهم اقتصادی علاوه بر راه ارتباطی استان گلستان به استان‌های مرکزی و جنوبی کشور ، به‌عنوان راه ترانزیت به مرز پل و کشورهای آسیای میانه نقش بسیار مهمی را در توسعه اقتصادی استان دارد.

سید جواد کریمی در ادامه گفت: شهرستان آزادشهر در عرصه کشاورزی یکی از نقاط استراتژیک در تولید انواع محصولات باغی ، زراعی و علل خصوص زعفران است و سهم بالا و با کیفیتی در تولیدات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

🔻کریمی به کشت گیاهان دارویی در منطقه اشاره کرد و بیان کرد: شهرستان آزادشهر فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه تولید گیاهان دارویی با رویکرد اشتغالزایی و صادرات دارد.

🔻وی به قابلیت صادرات شهرستان آزادشهر در حوزه صنایع دستی اظهار کرد: این شهرستان  قابلیت صادرات در حوزه صنایع دستی با هدف گسترش آداب و رسوم محلی برای دو کشور مناسب است.

🔻کریمی افزود: بازدید که امروز انجام دادیم شرکت فراوره های لبنی صباح یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان در حوزه لبنیات به شمار می آید و یکی از صادرکنندگان محصولات لبنیاتی به کشور های آسیایی می باشد.

🔻 فرماندار شهرستان آزادشهر در پایان بازدید هیات تجاری و اقتصادی استان مگستائو قزاقستان گفت: شهرستان آزادشهر آمادگی وپتانسیل لازم را برای صادرات محصولات رقابتی خود به کشور قزاقستان و استان منگستائو کشور قزاقستان را دارد.