آزادشهر نیوز

AzadShahr News

فرماندار آزادشهر:مناسب سازی برای معلولان فقط متوجه ایجاد رمپ نیست

📢فرماندار آزادشهر:مناسب سازی برای معلولان فقط متوجه ایجاد رمپ نیست

 

🔺️جلسه کمیته مناسب سازی امکان و معابر شهری ک روستایی به ریاست سید جواد کریمی فرماندار شهرستان آزادشهر و با حضور روئسای ادارات مرتبط برگزارشد.

🔺️به گزارش پایگاه خبری آزادشهرنیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری آزادشهر سید جواد کریمی فرماندار شهرستان آزادشهر در جلسه کمیته مناسب سازی امکان شهری ومعابر شهری و روستایی به حفظ کرامت معلولین تاکید کرد و گفت: آموزش برای برخورد مناسب و تکریم معلولین توسط کارمندان ادارات از برنامه های مناسب سازی محسوب میشود.

 

🔺️وی در با اشاره به اینکه مناسب سازی برای معلولان فقط متوجه ایجاد رمپ نیست گفت: امکان عمومی نامناسب شهرستان برای معلولان شناسایی و مشخص شود.

 

🔺️فرماندار آزادشهر در ادامه جلسه مناسب سازی اماکن، تسهیل دسترسی و ایجاد محیط های بدون مانع را یکی از راهکارهای ارتقاء کیفیت زندگی برای کلیه افراد جامعه به‌ویژه افراد دارای معلولیت عنوان کرد و افزود : همه مردم جامعه از حقوق مساوی برخوردار هستند و باید تلاش کنیم تمامی ادارات و اماکن عمومی از قبیل مکان های آموزشی، اداری، تفریحی و تجاری در دسترس همه شهروندان بخصوص جانبازان، معلولین و سالمندان قرار گیرند.

 

🔺️وی سالمندان را گنجینه های ارزشمند جامعه دانست و خاطر نشان کرد:سالمندان،جوانان دیروز هستند و با سپری کردن مسیر زندگی،سرشار از تجربه های ارزنده هستند که به بهای جوانیشان به دست آمده است.قشر سالمند سرمایه جامعه محسوب می شوند زیرا آنان مسیری را در عرصه حیات طی کرده اند که ماحصل آن تجربه های موفق و ناموفقی بوده است و امروز تجربه های آنان سرلوحه افراد دیگر است.

🔺️ در پایان مواردی چون بهسازی معابر، ورودی های مراکز خدماتی، حذف موانع در معابر، تسهیل در امورات معلولین در سطح شهر، بررسی مشکلات حضور معلولین در اماکن ورزشی، تاکید بر لزوم رسیدگی بیشتر برای آسان سازی و بهسازی رفت و آمد معلولین در سطح معابر شهر از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

 

🗓چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱