آزادشهر نیوز

AzadShahr News

جمع آوری بیش از ۹۰ درصد گل و لای از منازل سیلزده قورچای

جمع آوری بیش از ۹۰ درصد گل و لای از منازل سیلزده قورچای
فرماندار آزادشهر از جمع ‌آوری بیش از ۹۰ درصد گل و لای داخل منازل مردم سیل زده روستای قورچای خبر داد و در این رابطه اظهار داشت : گل و لای بخشی از کوچه‌ها و حیاط منازل باقی مانده است که با کمک شهرداری‌های استان در حال پاکسازی هستند. .
وی در ادامه گفت : فرش و موکت منازل خسارت دیده از سیل توسط دستگاه‌های آتش نشانی در حال جمع آوری هستند و بعد از آن شست و شو میشود
فرماندار آزادشهر ابراز کرد : بعد از جمع آوری گل و لای سطح معابر، شست و شوی محلات را انجام می‌دهیم و در نهایت با ریختن ماسه و بادامی وضعیت کوچه‌های روستا ساماندهی و مرتب می‌شود. سید جواد کریمی بیان کرد: چاه فاضلاب ۱۰۹ خانه روستای قورچای پر شده بود که ماشین‌های تخلیه چاه تاکنون بیش از ۶۵ درصد آن را تخلیه کرده اند
🔻کریمی افزود: بخشداری‌ها و شهرداری‌های مختلف برای ارائه خدمات در روستا فعالیت دارند و امروز هم گروه کارشناسی از بنیاد علوی استان گلستان و شرق کشور برای بازدید و ارزیابی وضعیت در محل حضور یافتند. 🔻وی با اشاره به استقرار تیم‌های درمانی در روستا، بیان کرد: وعده‌های غذای گرم همراه با قرص نان و آب معدنی، پتو و موکت، چکمه و پک‌های ۷۲ ساعته میان سیل زدگان و گروه‌های جهادی مستقر توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

🔻وی در پایان از ساخت خانه‌های که سیل به آنها نسبت به بقبه منازل روستا آسیب زده است گفت ؛ این منازل مربوط به دهه ۸۰ است و همچنین بدون پروانه و رعایت اصول مهندسی در نزدیکی حریم کیفی رودخانه ساخته شده است.