آزادشهر نیوز

AzadShahr News

۴ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان آزادشهر مسدود شد

💠فرماندار آزادشهر:

🚫۴ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان آزادشهر مسدود شد

💢فرماندار آزادشهر بابیان این‌که ۴ حلقه چاه غیرمجاز این شهرستان در روستاهای پشمک توقتمش ، سیدآباد ، قورچای و تاتار بایجق با حکم قضایی توسط کارشناسان اداره منابع آب آزادشهرمسدود شده، گفت: هدف از انسداد چاه‌های غیر مجاز حفظ منابع آب زیرزمینی است.

 

🔰به گزارش آزادشهرنیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری شهرستان آزادشهر ، سید جواد کریمی فرماندار شهرستان آزادشهر ضمن تأکید بر حفظ شرایط موجود و مراقبت از ذخایر آبی ابراز داشت: مشکلات آب و هوایی و خشکسالی، افزایش جمعیت، کاهش بارندگی، حفاری و برداشت غیرمجاز چاههای کشاورزی توسط متخلفین از جمله مشکلات پیش رو در بحران آب منطقه آزادشهر است.

 

🔰وی ضمن تأکید بر آموزش و پیشگیری در راستای رفع مشکلات در حوزه آب گفت: حفاظت از منابع آبی وظیفه همگانی است و بر همین اساس باید با همکاری ادارات و اعضای شورای حفاظت از منابع آب در سریعترین زمان نسبت به شناسایی و انسداد چاه های غیرمجاز شهرستان اقدام شود.

 

🔰سید جواد کریمی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی از منابع آبی همواره مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز در دستور کار قرار دارد.

 

🔰فرماندار آزادشهر تصریح کرد: هرگونه حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز جرم است و با آن برخورد خواهد شد.

 

🔰وی در پایان از مدیران حوزه شهرستان آزادشهر خواست تا با جدیت تمام در جهت حفظ منابع آب و جلوگیری از ساخت وساز در حریم و بستر رودخانه ها جلوگیری کنند.