آزادشهر نیوز

AzadShahr News

آزادشهر #مهد گل نرگس در کشور خواهد شد.

☸️شهرستان آزادشهر #مهد گل نرگس در کشور خواهد شد.

 

🔻سید جواد کریمی فرماندار آزادشهر گفت:زیرساخت های اولیه مزرعه پرورش گل نرگس در شهرستان آماده است و چند سال آینده بعنوان #پایتخت گل نرگس در #کشور خواهد شد‌.

 

🔻وی در ادامه افزود: باهماهنگی و پیگیری های صورت گرفته مقرر گردید ۱۳ هکتار از اراضی سازمان پسماند جهت کشت و بهره برداری گل نرگس در اختیار این مجموعه قرار خواهد گرفت.

 

🔻فرماندار آزادشهر با بیان اینکه این شهرستان صاحب #رتبه اول تولید گل نرگس و #بزرگ ترین باغ گل نرگس شمال کشور است، اظهار کرد:گل نرگس آزادشهر ، با عطر و بوی منحصر به فرد و ماندگاری بالا، گوی سبقت کیفیت این محصول را از سایر نقاط ربوده و آزادشهر در تولید گل نرگس با کیفیت بیش از هر اقلیم دیگری سربلند است.

 

🔻فرماندار آزادشهر تأکید کرد: هدف از برگزاری این جشن انگیزه دادن به کشاورزان، معرفی ظرفیت های اقتصادی و گردشگری و حمایت از کشاورزان شهرستان است.

 

🔻سید جواد کریمی با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی و نیاز به تغییر الگوی کشت گفت: کشاورزان منطقه می توانند با توجه به درآمد بالای حاصل از کاشت گل نرگس و درامد حاصل از پیاز گل و عدم نیاز به استفاده از آب چاه ، به کاشت این گل روی بیاورند.

 

🔻فرماندار آزادشهر در پایان از سرکار خانم انصاری مالک مزرعه پرورش گل نرگس که باعث اشتغالزایی و چشم انداز شهرستان شده است تقدیر و تشکر کرد.