آزادشهر نیوز

AzadShahr News

معرفی برگزیدگان نخستین استارتاپ مرکز نوآوری و شتابدهی گلستان

. اولین استارتاپ مرکز نوآوری و شتابدهی استان گلستان پس از چهار روز با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

این رویداد استارتاپی با رویکرد گیاهان دارویی، گردشگری و صنایع‌دستی برمبنای فناوری اطلاعات از ۱۶ الی ۱۹ اسفندماه ۹۹ با حضور ۹ تیم استارتاپی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان برگزار شد.

این تیم‌ها در فراخوان جذب ایده شرکت کرده و بعد از طی مراحل مختلف از جمله حضور در کارگاه‌های آموزشی، دورهمی‌ها و رویدادهایی مثل تازه شو و ایده شو به این استارتاپ دعوت شدند.

داوری این رویداد استارتاپی بر عهده خانم قجر از جهاد کشاورزی استان و آقایان بیگلو از شهرداری گرگان، سارانی از دانشگاه علوم پزشکی، غیاثی زاده از میراث فرهنگی، میرزایی از شرکت مدیران برتر آرمان، تناور معاون آموزشی جهاد دانشگاهی گلستان و حسن‌زاده رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی گرگان بود.

در نهایت با رای داوران، رتبه اول به تیم «محمد رشاد» با ایده دستگاه سنجش صحت سلامت بیماری کرونا برای استفاده در هتل‌ها و اماکن توریستی و اقامتی و اتوبوس‌های درون و برون‌شهری، رتبه دوم به تیم «زینب زینلی» با ایده تولید و تجاری‌سازی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی گیاهی و ارگانیک و رتبه سوم به تیم «افسانه نجفی» با ایده بومی‌سازی قلم‌زنی روی مس با طرح‌های سنتی استان گلستان و ترکیب با چرم، چوب و حصیر رسید.

این رویداد استارتاپی در راستای اجرای طرح شتابدهی کسب‌وکارهای فناورانه جوانان (منش) در فاز ترویج از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان و جهاد دانشگاهی واحد گلستان برگزار شد